Kdo může podat stížnost?
– klient (osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba),
– zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce klienta,
– osoba blízká, pokud stížnost nemůže podat klient z důvodu zdravotního stavu/úmrtí
– osoba zmocněná klientem
– člen domácnosti klienta
– zaměstnanec poskytovatele sociální služby
dále jen „stěžovatel“
Na co si mohu stěžovat?
Stížnost je možné podat na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby a to do 1 roku od události na kterou si chcete stěžovat.
Jak podat stížnost?
Stížnost je možné podat osobně/ústně, elektronicky (sms, e-mail, on-line, telefon), písemně (formulář ke stažení zde).
Co má stížnost obsahovat?
Můžete využít formulář zde
– jméno a příjmení stěžovatele
– adresa/e-mail
– obsah stížnosti
– datum
Pokud nebude uvedeno jméno/příjmení, e-mail nebo adresa – bude odpověď na stížnost zveřejněna na nástěnce v organizaci do Z kalendářních dní od vyřízení stížnosti a na nástěnce zůstane po do 30 kalendářní dní.
Kam stížnost doručit?
– osobně (schránka na stížnosti v předsálí organizace, odevzdání sociálnímu pracovníkovi/pracovníkovi v sociálních službách/tlumočníkovi/členovi výboru)
– elektronicky (spolek@snplzen.cz, datovou schránkou: uazq3mn )
– písemně (SNN v ČR, z.s., Spolek neslyšících Plzeň, p.s., Tylova 14, Plzeň 301 00)
Jak dlouho bude trvat než se žádost vyřídí a kdo se jí bude zabývat?
Od doručení stížnosti + 30 kalendářní dní. Stížností se zabývá výbor organizace, který o výsledku vyřízení stížnosti informuje stěžovatele.
Nejste s vyřízením stížnosti spokojeni nebo nebyla dodržena lhůta na vyřízení stížnosti? Obraťte se na:
MPSV, Na Poříčním právu 1, 128 00 Praha 1
nebo na nezávislé orgány:
KÚPK, odbor sociálních věcí, Škroupova 18, 301 00 Plzeň
Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno
Vnitřní pravidla pro řešení stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociálních služeb ke stažení zde.